Važni dokumenti za upise u srednju
e-upisi u srednju
e-upisi u učenički dom
DIGITALNA BROŠURA
KARLOVAČKE ŽUPANIJE
KAMO NAKON OSNOVNE ŠKOLE
KALKULATOR BODOVA ZA UPIS U SREDNJU
Poštovani roditelji,
obavještavamo vas da će se testiranje za upis u prvi razred provoditi tijekom mjeseca svibnja.
O terminu za vaše dijete bit ćete telefonski obavješteni.
Testiranje će se provoditi u matičnoj školi (Bolnička ulica 11, Ogulin).
ELEKTRONSKI UPIS
https://osnovne.e-upisi.hr/
Više podataka na sljedećoj poveznici
https://gov.hr/hr/upis-u-prvi-razred/1006
Klikom na logo škole otvara vam se virtualno predstavljanje naše škole sa njezinim područnim školama kao i predstavljanje programa po predmetima.
WEBINAR o korištenju
e-Dnevnika
za razrednika, nastavnika i administratora
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Već smo 3. tjedan u virtulanom učenju, stoga nam ministrica Blaženka Divjak šalje daljnje upute za rad.
Preporuke o organizaciji radnoga dana učenika tijekom održavanja nastave na daljinu.
RAZREDNA NASTAVA
Učenici razredne nastave trebali bi dnevno provesti pet sati dnevno učeći (to uključuje učenje i poučavanje). Možda se čini da je 5 sati dnevno zahtjevno, ali ne smije se zaboraviti da su do uvođenja nastave na daljinu učenici u fizičkoj učionici svaki dan provodili najmanje 4 sata, a poslije su učili kod kuće ili u produženome boravku te da su još i vikendom imali neke obveze oko nastave. Dakle, tih 5 sati podrazumijeva učenje radnim danima, ne i vikendima, te obuhvaća uobičajeno učenje u školi i kod kuće. Kod izvođenja nastave na daljinu to se sve izvodi kod kuće pa odjednom sve postaje vidljivo roditeljima.
Kako bi se omogućilo stjecanje radnih navika, dobro je da učenici imaju sličnu organizaciju vremena svaki radni dan. Dakle, praćenje Škole na Trećem čvrsta je preporuka, no taj se program ne mora nužno pratiti u jutarnjem terminu, budući da postoji repriza u poslijepodnevnim satima, a snimka je dostupna i preko YouTubea i mrežnih stranica. Učitelji šalju dodatne zadatke vezane uz planirane teme roditeljima, ali pri tome trebaju voditi računa o opterećenju učenika i svrsishodnosti zadataka, kao i tehničkim mogućnostima koje učenici imaju kod kuće. Tako nije prihvatljivo da se od roditelja traži da isprinta listić, već je dovoljno da učenik zadaću napiše u bilježnicu. Sve zadaće za svakoga učenika ne trebaju se slati svaki dan učitelju na provjeru, učitelj može napraviti raspored učenika koji će mu poslati zadaću taj dan, na taj način omogućava se individualizacija aktivnosti, prilagodba pojedinim učenicima i ishodima učenja.
Ogledni primjer rasporeda za učenike razredne nastave tijekom radnoga tjedna (ponedjeljak – petak):
Vrijeme Prijedlog aktivnosti učenika Prijedlog za roditelje
HRT3
Učenici prisustvuju Školi na Trećem
Osiguravaju mirni kutak, 8-11
Čitaju, izražavaju se u pisanome i govornome obliku
opremu i TV
Računaju, rješavaju matematičke zadatke, modeliraju Vježbaju (TZK) Glazbeno i likovno se izražavaju
Odmore se svakih 45 minuta ili češće ako je potrebno
11 –13 Ručak i odmor
Razgovor s ukućanima Igra
3 Pripreme ručak Razgovaraju s djecom
13 – 15 Učenici rade zadatke koje im pošalje učitelj
Naprave nešto svojim rukama O temi razgovaraju s roditeljima, vršnjacima Ponovno pogledaju neki dio Škole na Trećem u reprizi ili na YouTube kanalu Odmore se svakih 45 minuta ili češće ako je potrebno
Surađuju i asistiraju djeci ako je potrebno Surađuju s učiteljem i stručnim suradnicima
Preporuke o organizaciji radnoga dana učenika tijekom održavanja nastave na daljinu.
PREDMETNA NASTAVA U OSNOVNOJ ŠKOLI
Prema sličnome obrascu učenici u osnovnoj školi u predmetnoj nastavi trebali bi učiti oko 6 sati dnevno (uključujući učenje i poučavanje). Navedeno ne uključuje učenje vikendom; ako učenici uče i vikendom, broj sati tijekom radnoga tjedna se smanjuje. Pri tome učenici ne trebaju gledati TV program po rasporedu ako nije usklađen s njihovim rasporedom, ali svakako nastavnici trebaju djecu uputiti na videolekcije, tj. trebaju pronaći odgovarajuće ako nisu izradili svoje. Nije ključno pratiti videolekcije na televiziji, one su dostupne na mrežnim stranicama Škole za život pa se mogu pregledavati i upotrebljavati redoslijedom koji učenicima i nastavnicima odgovara. Međutim, ukoliko nastavnik odluči ne koristiti te materijale, mora izradi svoje i pritom nije dovoljno učenike samo uputiti da nešto nauče iz udžbenika jer takav pristup ne daje dobre rezultate u svladavanju gradiva većine predmeta. Primjerice, većina učenika ne može naučiti razlomke samostalno iz udžbenika. Važna je i ujednačenost među predmetima, i tu je uloga razrednika i koordinacija nastavnika u virtualnoj zbornici i virtualnoj učionici važna.
Napominjemo da postoje predmeti koji nisu pokriveni centralnim rasporedom koji objavljuje MZO te nastavnici sami trebaju pripremati materijale i upute za takve predmete.
Ogledni primjer rasporeda tijekom radnoga tjedna (ponedjeljak – petak) za učenike predmetne nastave u osnovnoj školi:
Vrijeme Prijedlog aktivnosti učenika Prijedlog za roditelje
SPTV
Učenici sudjeluju u radu u virtualnim učionicama ili
Osiguravaju mirni 9-12
proučavaju videolekcije na SPTV ili mrežnoj stranici Škole
kutak, opremu i TV za život Surađuju, istražuju, pitaju, pomažu ... Čitaju, izražavaju se u pisanome i govornome obliku Računaju, rješavaju matematičke zadatke, modeliraju Vježbaju (TZK), glazbeno i likovno se izražavaju
Odmore se nakon svakih 45 minuta
12 –14 Ručak i odmor
Razgovor s ukućanima Igra
4 Pripreme ručak (ili daju upute kako ga pripremiti) Razgovaraju s djecom
14 – 17 Učenici rade zadatke koje im pošalje učitelj
Naprave nešto svojim rukama (eksperiment, maketu, posade biljku...) O temi razgovaraju s roditeljima, vršnjacima Istraže temu na internetu ili uz pomoć udžbenika i knjiga Čitaju Odmore se svakih 45 minuta
Surađuju i asistiraju djeci ako je potrebno Surađuju s razrednikom i po potrebi sa stručnim suradnicima
Preporuke o organizaciji radnoga dana učenika tijekom održavanja nastave na daljinu
https://docs.google.com/document/d/1IXeM3lD-9W6M7rlgz-RvXZ9RuIi9qLexnF49ITK5Ouo/edit?usp=sharing