2024-06-15 23:13:35
Uvod u STEM kroz praktične aktivnostiIshodi učenja:
- Učenici će razumjeti osnovne pojmove iz STEM područja (znanost, tehnologija, inženjerstvo, matematika).
- Učenici će razvijati vještine rješavanja problema i logičkog razmišljanja kroz praktične zadatke.
- Učenici će razvijati timski rad i suradnju kroz zajedničke aktivnosti.
Potrebni materijali:
- Računala/tableti s pristupom internetu
- Papir, olovke, bojice
- LEGO kockice ili drugi materijali za gradnju
- Jednostavni matematički zadaci
- Plastične čaše i gumene trake za inženjerski zadatak
Struktura sata:
-
Uvod (5 minuta)
- Pozdrav i najava teme sata.
- Kratko objašnjenje što je STEM (znanost, tehnologija, inženjerstvo, matematika).
- Razgovor s učenicima o tome što već znaju o ovim područjima i zašto su važna.
-
Aktivnost 1: Matematički izazov (10 minuta)
- Učenici će dobiti jednostavne matematičke zadatke prilagođene njihovoj dobi.
- Rad u parovima ili malim grupama kako bi potaknuli suradnju.
- Učitelj će pratiti rad učenika i pružati pomoć gdje je potrebna.
-
Aktivnost 2: Digitalni crtež (10 minuta)
- Učenici će koristiti računala/tablete za izradu jednostavnog digitalnog crteža koristeći online alat za crtanje (npr. Paint).
- Učitelj će pokazati osnovne alate i tehnike, a zatim će učenici sami izraditi svoj crtež.
- Učenici će podijeliti svoje radove s razredom i objasniti što su nacrtali.
-
Aktivnost 3: Inženjerski zadatak (15 minuta)
- Učenici će se podijeliti u manje skupine i dobiti zadatak izgraditi most koristeći plastične čaše i gumene trake.
- Svaka skupina treba osmisliti plan gradnje i podijeliti uloge unutar tima.
- Nakon gradnje, svaka skupina će testirati svoj most i predstaviti rezultate te objasniti koje su probleme naišli i kako su ih riješili.
-
Zaključak i refleksija (5 minuta)
- Kratka rasprava o tome što su učenici naučili tijekom sata.
- Pitanja i odgovori.
- Pohvala za trud i suradnju tijekom aktivnosti.
Napomene za učitelja:
- Paziti da svi učenici budu uključeni u aktivnosti i da surađuju međusobno.
- Poticati učenike na razmišljanje i rješavanje problema, ali pružiti pomoć kada je potrebna.
- Osigurati dovoljno vremena za svaku aktivnost, ali biti fleksibilan i prilagoditi tempo prema potrebama učenika.
Ovim pristupom učenici će kroz igru i praktične zadatke upoznati osnovne pojmove iz STEM područja te razvijati važne vještine kao što su suradnja, rješavanje problema i kreativnost.
|