2024-06-15 23:13:35

Uvod u STEM kroz praktične aktivnosti

Ishodi učenja:

  1. Učenici će razumjeti osnovne pojmove iz STEM područja (znanost, tehnologija, inženjerstvo, matematika).
  2. Učenici će razvijati vještine rješavanja problema i logičkog razmišljanja kroz praktične zadatke.
  3. Učenici će razvijati timski rad i suradnju kroz zajedničke aktivnosti.

Potrebni materijali:

  • Računala/tableti s pristupom internetu
  • Papir, olovke, bojice
  • LEGO kockice ili drugi materijali za gradnju
  • Jednostavni matematički zadaci
  • Plastične čaše i gumene trake za inženjerski zadatak

Struktura sata:

  1. Uvod (5 minuta)

    • Pozdrav i najava teme sata.
    • Kratko objašnjenje što je STEM (znanost, tehnologija, inženjerstvo, matematika).
    • Razgovor s učenicima o tome što već znaju o ovim područjima i zašto su važna.
  2. Aktivnost 1: Matematički izazov (10 minuta)

    • Učenici će dobiti jednostavne matematičke zadatke prilagođene njihovoj dobi.
    • Rad u parovima ili malim grupama kako bi potaknuli suradnju.
    • Učitelj će pratiti rad učenika i pružati pomoć gdje je potrebna.
  3. Aktivnost 2: Digitalni crtež (10 minuta)

    • Učenici će koristiti računala/tablete za izradu jednostavnog digitalnog crteža koristeći online alat za crtanje (npr. Paint).
    • Učitelj će pokazati osnovne alate i tehnike, a zatim će učenici sami izraditi svoj crtež.
    • Učenici će podijeliti svoje radove s razredom i objasniti što su nacrtali.
  4. Aktivnost 3: Inženjerski zadatak (15 minuta)

    • Učenici će se podijeliti u manje skupine i dobiti zadatak izgraditi most koristeći plastične čaše i gumene trake.
    • Svaka skupina treba osmisliti plan gradnje i podijeliti uloge unutar tima.
    • Nakon gradnje, svaka skupina će testirati svoj most i predstaviti rezultate te objasniti koje su probleme naišli i kako su ih riješili.
  5. Zaključak i refleksija (5 minuta)

    • Kratka rasprava o tome što su učenici naučili tijekom sata.
    • Pitanja i odgovori.
    • Pohvala za trud i suradnju tijekom aktivnosti.

Napomene za učitelja:

  • Paziti da svi učenici budu uključeni u aktivnosti i da surađuju međusobno.
  • Poticati učenike na razmišljanje i rješavanje problema, ali pružiti pomoć kada je potrebna.
  • Osigurati dovoljno vremena za svaku aktivnost, ali biti fleksibilan i prilagoditi tempo prema potrebama učenika.

Ovim pristupom učenici će kroz igru i praktične zadatke upoznati osnovne pojmove iz STEM područja te razvijati važne vještine kao što su suradnja, rješavanje problema i kreativnost.


Prva osnovna škola Ogulin