2023-02-14 13:58:52 DJEVOJČICE U STEM-U „Djevojčice u STEM-u“ projekt je Prve osnovne škole Ogulin i Osnovne škole Viktorovac iz Siska. Projekt se sastoji od tri dijela: ekipnog natjecanja iz kemije, biologije, fizike i matematike, ekipnog natjecanja iz informatike i eTwinning projekta. Škole koje su se uključile u eTwinning projekt odrađuju cijeli niz aktivnosti planirane po mjesecima kroz cijelu školsku godinu. U drugom mjesecu, na Međunarodni dan žena i djevojaka u znanosti koji se obilježava 11. veljače s namjerom ostvarenja ravnopravnosti spolova, a posebno s ciljem prepoznavanja temeljne uloge žena i djevojaka u STEM područjima znanosti nastavnice naše škole Marina Jurašić (Kemija i Biologija), Biljana Stipetić (Matematika), Željka Magdić (Priroda i Biologija) i Valentina Blašković (Informatika) uredile su panoe na temu Žena u znanosti kao i izložbeni kutak. Cilj ovog obilježavanja bio je potaknuti što više žena i djevojaka na uključivanje u znanost, promovirati razvoj karijere u znanosti i povećati svijest o doprinosu žena u znanosti. U skladu s predviđenim hodogramom cjelogodišnjeg projekta „Djevojčice u STEM-u“, a s ciljem upoznavanja znanstvenica iz STEM područja, jučer, 13. veljače, održan je online intervju sa četiri izuzetno zanimljive, uspješne i inspirativne hrvatske znanstvenice: Vesnom Gulin Beljak, Ivom Šarić Janković, Ninom Stipetić i Ivonom Cetinić. Za koordinatore projekta, Valentinu Blašković, Biljanu Stipetić, Marinu Jurašić, Željku Magdić iz Prve osnovne škole u Ogulinu te Igora Kosturina iz partnerske Osnovne škole Viktorovac ovaj intervju je značio izuzetno mnogo, budući da je to bila prilika za postavljanjem ležernih, ali i „škakljivih“ pitanja ovim četirima ženama te je omogućen kratki uvid u svijet „visoke“ znanosti. Da znatiželja nije prevladavala samo u glavama koordinatora, dokazala su i brojna dodatna pitanja sudionika intervjua, koji se online vezom pratio u mnogobrojnim školama Republike Hrvatske. Na kraju je zaključeno, ako su minute razgovora i misli ovih uspješnih znanstvenica potaknule neku djevojčicu na usmjerenje prema STEM području, a njezinog mentora nadahnule za daljnji rad, zadaća i uloga ovog intervjua se može smatrati uspješno obavljenom. |
Prva osnovna škola Ogulin |